7 Haziran 2014 Cumartesi

WRINTING NOTLARI-1

Reading ve Listening kısımları için bol soru çözmek, okuduğunu /dinlediğini anlamak gerekirken wrting için biraz daha bilgi ve teknik bilmek gerekmetedir. Bunun için ağırlıklı olarak writing örnekleri payalaşcağım ve bu konuda notlar vereceğim. ^^ 


Task -1 

En az150kelime yazılması beklenir ve ortalama 20 dk ayırılması önerilir. Benim tavsiyem ise 15 dakika için hazırlanmanız ve 5 dakikayı kontrol ve eklemeler için kullanmanız yönünde. 

Bu bölümde bir grafik / tablo yorumlamanız ya da bir prosedür /diyagram/eşya anlatmanız beklenir. Bunlardan farklı bir tarz olmayacağı gibi çeşitlilik grafik, prosedür ve tabloların türlerine göre şekillenmektedir. Örneğin bir grafik sorusu için ; çizgi grafiği, sütun grafiği, pasta dilimi gibi bir tane ya da farklı iki göstergeye sahip birkaç grafik karşılaştırılması istenebilir. 


TASK-1 için cevaplamanız gereken sorular : 

* Her grafik ile ilgili dikkat etmeniz gereken nedir? 
* Cevabın hangi bilgileri içermelidir? ( Grafikteki önemli noktalar nelerdir? )
* İki grafik varsa bu iki görselle verilen bilgilerin benzerlik ve farklılıkları nelerdir? 
-Her eksen/ sutun/çubuk/dilim ne ile ilişkili

-Hat neyi gösteriyor/belirtiyor? 
-Grafikteki en yüksek/en düşük/ en baskın nokta nedir? 
-Hangi zaman diliminde / ne zamanı kapsıyor? 
-Bu periyod boyunca herhangi bir değişiklik var mı ? 




Writing genel kuralları burada da geçerlidir! Her zaman bir Giriş paragrafı ve gelişme kısmı olmalıdır! Task-1 kısmı için bellirli cümle kalıpları bulunmaktadır. Bunlardan bazılarını sizinle paylaşacağım.  Sizlerde kendi cümle kalıbınızı oluşturabilir, sınav esnasında ifade zorluğu yaşamamak adına bol pratik yapabilirsiniz. 



GİRİŞ

-The (line) graph /table/chart shows ..........answer of what does each axis/colum/bar  relate to .....  between........year/period.... and .......year/period..... by/during the period ..........time/date......   in .......place.....  .

    *For example: The graph shows the proportion of the population aged 65 and over between 1940 and 2040 in the three differet countries.  ( 1st way)

   ** The line graph compares the percentage of people aged 65 or more in three countries over a period of 100 years. ( 2nd way)


GELİŞME

"BÜYÜK RESME BAK!" 

Bu bölümde grafikle ilgili genel bilgiler yer almaldır. Detaylardan kaçının! Eğer genel bakışı gözden kaçırırsanız düşük puan alırsınız! Burada yapmanız gereken birkaç cümle ile önemli noktaları aktarmaktır. 

Son olarak bazı detayları vermeniz gerekir! En yüksek / en düşük ya da ani değişim gibi grafikte özellikle göze çarpan noktalara değinmek gerekir. Önemli tarihler ya da zaman aralıkları da olabilir bu grafiğin konusuna göre.

Şayet iki farklı grafik verilmiş ise bunları karşılaştırmanız gerekecek. Böyle bir durumda da yapmanız gereken yine bu iki gösterge arasındak bariz farklılıklar ya da benzerlikleri özet olarak dile getirmeniz gerekmektedir. 


Örnek:


The graph below shows the average number of UK commuters travelling each day by car, bus or train between 1970 and 2030.
6a0120a5bb05d8970c017eea86085d970d-500wi
Here's the essay I wrote with my students' help:
The line graph compares figures for daily travel by workers in the UK using three different forms of transport over a period of 60 years.
It is clear that the car is by far the most popular means of transport for UK commuters throughout the period shown. Also, while the numbers of people who use the car and train increase gradually, the number of bus users falls steadily.
In 1970, around 5 million UK commuters travelled by car on a daily basis, while the bus and train were used by about 4 million and 2 million people respectively. In the year 2000, the number of those driving to work rose to 7 million and the number of commuting rail passengers reached 3 million. However, there was a small drop of approximately 0.5 million in the number of bus users.
By 2030, the number of people who commute by car is expected to reach almost 9 million, and the number of train users is also predicted to rise, to nearly 5 million. By contrast, buses are predicted to become a less popular choice, with only 3 million daily users.























1 yorum: